martes, 9 de febrero de 2010

El galimaties del U.

AUTOR: TONI AGUILAR

Un dia U va anar a comprar quatre colors a la botiga de Dos.

-Bon dia Dos – va dir entrant tot content.
-Bon dia U, què voldras?.-
-Vull quatre colors per pintar amb els meus amics.-
- Quants amics tens?.- preguntà el Dos botiguer.
- Tinc tres amics, que vindran a casa per pintar amb mi un dibuix per portar demà a l’escola.-
- I quins colors vols?.-
- Al meu amic Cinc li agrada el blau, al meu amic Quatre el verd, al meu amic Tres el groc i jo vull el vermell que m’agrada molt.-

El Dos va posar en una capsa un color vermell per a U, un color groc per a Tres, un color verd per a Quatre i un color blau per a Cinc.

-Vols alguna cosa més?.- preguntar Dos amb la comanda feta.
- No pas, quant et dec?.-
- Una moneda per color.-

U va pensar un moment quantes monedes eren. Una pel blau de Cinc, una moneda més pel groc de Tres, una moneda més pel verd de Quatre i una moneda més pel seu vermell.

-Te Dos quatre monedes.-
-Moltes gracies U.-

I així va ser com U va comprar quatre colors a la botiga de Dos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario